Lekcja w terenie oraz Dzień Ziemi

 24.04.2023

Witam! 

Ostatni wykład był niemałym zaskoczeniem, ponieważ odbywał się on w terenie 👀👀 Niestety nie mogłam w nim uczestniczyć ale moje dobre koleżanki opowiedziały mi go ze szczegółami. 💓

Pierwszą rzeczą był spacer po parku, chociaż pogoda nie należała do najcieplejszych i słonecznych to zobaczcie jak ten park cudownie się prezentuje 👀


Nie wiem czy wy też tak macie, ale ja uwielbiam  klimat takich miejsc. Dorastałam na wsi gdzie z każdej strony miałam lasy, pola. Może też dlatego to mnie tak uspokaja ❤👀 Ale pomyślcie, ciepłe lato i kocyk ewentualnie książka albo jakieś przekąski i totalny chillout. Czy to nie brzmi pięknie? 🙈 My jako ludzie powinniśmy zacząć bardziej doceniać naturę, bo to ona daje nam życie 💞 

 W tym roku obchodziliśmy Dzień Ziemi 22 kwietnia, aczkolwiek wszelkie uroczystości były 21 kwietnia, ale do sedna. Zaczynając pisać dzisiejszy wpis po krótkich rozmyślaniach zdecydowałam się poruszyć też ważną kwestię dotyczącą przyrody. Tegoroczne hasło Dnia Ziemi brzmiało 'Ziemia na krawędzi". Kataklizmy, które dotykają ziemię oraz kryzysy społeczno-gospodarcze były tematem wyjściowym na debatach. Moim zdaniem, straszne jest to hasło przewodnie... Pomyślmy ile złego robimy naszej planecie, że hasło roku brzmi tak przerażająco.

Plakat przewodni Dnia Ziemi.

Wracając do wykładu 😀

Na tej wędrówce również były obserwowane różne owady. 

Oraz były wyławiane stworzenia wodne 👀





W podsumowaniu przedstawię wam kilka moich pomysłów na lekcje w terenie dla dzieci przedszkolnych:

Myślę, że dobrym pomysłem byłoby przeprowadzenie podchodów (oczywiście z pomocą nauczyciela i pod stałą opieką). Zadaniami byłyby np.: znalezienie kilku szyszek, kilka rodzajów liści. Drugą opcją jest obserwacja owadów wraz z nauczycielem, rozróżnianie drzew i nazywanie ich, nazywanie roślin leśnych. 

                                                               Do zobaczenia w następnym wpisie! 

                                                                                   Nikola💕💕



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Eksperymenty poprzez zabawę

Różnorodność biologiczna