Zwierzęta majowe 3/3 oraz wpis końcowy

 Teraz pod lupę weźmiemy Ślimaka Winniczka.



W przeciwieństwie do pomrowa te ślimaki posiadają skorupę. Ich nazwa wzięła się od tego, że te ślimaki kiedyś obficie występowały na uprawach winorośli. 🍇🍇Spodnia część ślimaków winniczków nazywa się podeszwa, zaś z przodu na rogach wystają małe czarne punkciki, które pełnią funkcję oczu. 👀👀Aczkolwiek ślimaki winniczki nie widzą za dobrze. 😕😕 Najwięcej na kilka centymetrów, nie słyszą ale za to mają wspaniały węch. Otwór gębowy takiego ślimaka wyposażony jest w dwustronną tarkę, która nazywa się radula. Ślimaki te nie stanowią dla nas żadnego zagrożenia, mogą nas najwyżej potrzeć. 😂😂😎

Ślimaki wytwarzają ogromne ilości śluzu na swojej podeszwie oraz na swoich ciele, który jest bogaty w między innymi kolagen i elastyny. Dzięki tym substancjom ślimaki mają niesamowitą zdolność do regeneracji sowich utraconych części ciała, uszkodzonej muszli a nawet odciętej głowy. 😦😮😯A czemu tak jest? Ponieważ wszystkie jego narządy znajdują się pod powierzchnią muszli np. serce lub płuca. 



Dzięki swoim niesamowitym  właściwościom śluzy ślimaka są wykorzystywane w kosmetyce i medycynie estetycznej. Śluz, który pozostawiają na skórze powoduje, że staje się ona jędrniejsza i bardziej elastyczna oraz szybciej goją się blizny. ✅✅



Ślimaki posiadają męskie i żeńskie narządy rozrodcze. Łączą się w pary i składają jaja. Z jaj wylęgają się małe ślimaki, które już posiadają skorupę, która rośnie ze ślimakiem, aczkolwiek wielkość skorupy nie zawsze pokazuje czy ślimak jest starszy czy młodszy. 



Mimo niekorzystnych opinii, ślimaki nie są strasznymi zwierzętami. 💚💛 Dlatego pamiętajmy aby podczas spacerów uważać na te fascynujące, pełzające stworzenia, które są smakowitym kąskiem dla jeży ale również dla ptaków. 


Podsumowując wszystkie moje wpisy mogę stwierdzić, że na początku nie byłam przekonana do pisania swoich refleksji, sądziłam, że nie będzie to nikogo obchodzić. Z wpisu na wpis dostrzegłam, że wcale nie muszę wymyślać o czym mam pisać, ponieważ pomysły same przychodziły. Mogłam tu pisać o wszystkim co chciałam wam przekazać, to co się dzieję tu i teraz jakże i dzielić się przemyśleniami lub rozmawiać na tematy przyrodnicze. Dziękuję każdemu, kto choć raz przeczytał mój wpis! 💗💗

Do zobaczenia! 💚 

💫Nikola💫



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Eksperymenty poprzez zabawę

Różnorodność biologiczna

Odkrywanie wiadomości o porach roku.